Witam. Dawno nic nie pisałem, ale w sumie nie za wiele jest do opowiadania. Czas świąteczno-noworoczny, ale nie zasypuję gruszek w popiele i jeżdżę L-ką oraz chodzę na kwalifikację. Co do samej jazdy zestawem to już przywykłem. Przestałem się ciągle sprawdzać w lusterkach czy aby przyczepa "nie odleci", albo czy nie zawadzi o krawężnik. Placyk też idzie spoko, w sumie skoro robi się ładnie łuk na raz to chyba nie ma co się denerwować.
Inaczej ma się rzecz z KW. Wszystko co słyszeliście o niej złego - potwierdzam. Treść wykładów jest zbyt duża, rozwlekła, chwilami zbyt szczegółowa. Nie mnie oceniać kompetencje autorów, bo sam kompetencji w tej materii jako takich nie mam, ale wypowiadam się ze zdroworozsądkowego punktu widzenia.
Rzuca się bardzo w oczy nieprofesjonalna forma tak wykładów jak i ćwiczeń. Skoro to jest przygotowanie do egzaminu państwowego to rozumiem, że powinno być na najwyższym poziomie. A sformułowania używane są albo zbyt dosłowne, albo w drugą stronę - pisane językiem ustaw i aktów prawnych. Jest to chyba efekt tego, że przy tworzeniu pytań i opisów brały udział osoby z różnych urzędów i ministerstw, każda wrzuciła kilka swoich zagadnień i pytań, nie patrząc jak to pasuje całościowo - no i powstał misz-masz.
Generalnie wykłady e-learningowe na KW składają się z 13 modułów o różnej tematyce. Każdy moduł zawiera pewną ilość slajdów - foto+informacja. Ilość slajdów jest duża, średnio 400-500, ale są tez takie powyżej 600-700. Każdy slajd to minimum 15 sekund. Od czasu do czasu jeszcze coś zanotować - można i godzinkę spędzić na 100 slajdach.
Pierwszy wykład pt. poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu - 541 slajdów, dosyć ciekawych, ale zdecydowanie za dużo dla kierowcy (m.in. silnik Wankla, jak działa 2- a jak 4-suw). Poza tym zdziwiło mnie, że pytania w teście sprawdzającym wykraczają poza informacje zawarte w wykładach ! Do tego sporo pytań o autobus, a ja robię KW na ciężarówkę... No niestety tak będzie do końca ...
2 moduł dotyczy "urządzeń służących bezpieczeństwu" - głównie hamulce, różne systemy wspomagania hamowania. Interesujące, warto wiedzieć - 471 slajdów. Oczywiście test na koniec "obszerny".
Kolejny moduł to "poznanie uwarunkowań społecznych dot. transportu drogowego i rządzących nim zasad". 652 slajdy, sporo o tachografie, czasie pracy kierowców, interesujące rzeczy i zdecydowanie potrzebne. Niestety moduł zapchany mnóstwem informacji o mandatach, karach, wykroczeniach - także dot. firmy i przewoźników, a nie tylko kierowców. Spokojnie można okroić.
Wykład czwarty dotyczy wypadków - jedna wielka statystyka - tabele, mapki, liczby. Nie ma sensu podawanie szczegółowych informacji o wypadkach z 2007 r., nikt tego nie zapamięta i niczemu to nie służy. Z wartych odnotowania informacji - kobiety w Polce powodują raptem 16% wypadków drogowych, a średnia liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach na drodze w UK jest niemalże 8-krotnie niższa niż w Polsce...
Piąty moduł mówi o umiejętności zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów. Mnóstwo specjalistycznej wiedzy niezbędnej każdemu kierowcy - Celina, Bachus, Schengen, LaStrada, jak powstał Europol, Niepokalana Maria, EDU, prawa imigrantów, charakterystyki narkotyków, jak policjant lub ITD może rozpoznać przestępcę (ma nowo wydany paszport, zmienia temat rozmowy, udaje półgłówka - lol)... groch z kapustą po prostu, a i tak pytania w teście sprawdzającym o dumpingu i o czym traktują poszczególne artykuły z KWS (co to jest KWS ???).
Koniec. Dalsze wykłady mają ciekawsze tematy, opiszę je później. Na chwilę obecną jedyne interesujące informacje znajdowały się w temacie częściowo 1 i 2, a te potrzebne - w połowie 3... Moduły 4 i 5 streściłbym syntetycznie - w Polsce jest dużo wypadków - więcej niż w starej Unii, dużo przestępstw, ale i całkiem sporo instytucji je zwalczających, no i zdarza się nielegalna imigracja, ale są organizacje które takim imigrantom w sposób legalny pomagają...
PS - foto sutenera w module 5 - bezcenne :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz